Hugins World

3. juni 2007

Dræb-dem snegle

I dag har jeg luget langs hæk og hegn og rundt om min kæmpetidsel. Jeg fyldte en sort plastikpose fundstændigt med græs og ukrudt.

Anledningen var at min nabo havde fundet en hel masse iberiske skovsnegle i sin have; størstedelen ved hegnet ind til mig :-)
  Da jeg kiggede efter kunne jeg se at de satte stor pris på det fugtige klima jeg passivt havde skabt ved at lade ukrudt og græs stå hvor græsslåmaskinen ikke kunne nå. Også under min tidsel.

Jeg indsamlede så mange at jeg holdt op med at tælle, og da jeg var færdig havde jeg så stor en mængde at jeg mente det gav mening at veje posen på min personvægt. Den viste 0,5 kg...

Efter at have gransket diverse sider, fx Snegleforum.dk, måtte jeg erkende at der ikke var andre humane måder at aflive dem på end at hakke hver enkelt over. Jeg valgte så den næst-mest humane måde jeg kunne finde på: iføre mig træsko og træde snegle til sneglemos. DET ER EKSTREMT ULÆKKERT! Og man skal være grundig for at sikre sig at alle er døde.
  Jeg lukkede derefter posen og smed den i affaldssækken idet jeg forestiller mig at evt. overlevende så har noget at lave indtil de bliver brændt (nemlig at spise af deres afdøde søskende)... Ydrk

Etiketter: ,

2 Comments:

At 22:38, Anonymous Anonym said...

Hej Jens hvis du er træt af at træde på dræbersnegle langs hækken ind mod naboen, så har jeg set inde på www.abchave.dk at de har et elhegn der er lige til at sætte op langs hækken.
jeg tror jeg vil prøve det i år for jeg syntes det er ret klamt at klippe dem over, og deres slim er bare ikke til at vaske af fingerne.

hilsen
Jens

 
At 22:48, Blogger Jens Jakob Jensen said...

Cool :) Det ser faktisk ud til at være en ret god løsning - bortset fra prisen ;-)

Nu var grunden til postyret egentlig at beskytte min nabo imod evt. snegle inde fra mig og ikke omvendt, men tror jeg vil anbefale det til andre...

Tak :-)

 

Send en kommentar

<< Home