YouTube er nemt: send dit videoklip til YouTube, link til den pågældende side, færdig. Og så er det gratis :-)
Desværre er kvaliteten ikke specielt god hvis der er meget aktivitet i videoklippet, som fx det her med håndholdt kamera og vind i græsset.
Alternativt kan man fx benytte QuickTime, men det er ikke alle der kan se QuickTime, og du skal selv finde en server at lægge videoklippet på.
Detaljer:
Originalen: 1 minut og 40 sekunder, 640x480/30fps i Motion-JPEG, fylder 112MB.
YouTube: Først konverteret til DivX 320x240/15fps, som anbefalet af YouTube, det fyldte 12MB. YouTube konverterede så til Flash Video, hvilket fylder 3MB. Hele operationen (konvertering+upload) tog 10 minutter. YouTube tillader højst 10 minutters klip, på højst 100MB.
QuickTime: Konverteret til det prædefinerede format "Streaming Video, Medium Quality" i H.264 (MPEG-4 part 10), hvilket fylder 2,2MB. For først at hente filmen ved klik er der desuden lavet en "poster movie".
Film på YouTube vises normalt i 425x318. Her er begge film vist i 320x240.
Forstår ikke helt det med de ufine metoder, men Apples nye reklamer er ret udskældte. Hvilket er forståeligt, for de gør næsten mere skade end gavn - men de er da sjove nok :-D
3 Comments:
http://cravingideas.blogs.com/backinskinnyjeans/2006/10/apple_mac_vs_pc.html
En Quick-time film er Heidi Klum - men ikke med helt fine metoder, according to denne post!
http://cravingideas.blogs.com/
backinskinnyjeans/
2006/10/apple_mac_vs_pc.html
Øh . Det er Gisele B. og jeg kan ikke finde ud af at lave links, *røde ører*
Tak for kommentarer :-)
Forstår ikke helt det med de ufine metoder, men Apples nye reklamer er ret udskældte. Hvilket er forståeligt, for de gør næsten mere skade end gavn - men de er da sjove nok :-D
Du kan se de nyeste Apple-reklamer her.
Tror man bliver nødt til at skrive HTML-kode for at indsætte links. Det er bloggens skyld, ikke brugernes :-)
Send en kommentar
<< Home